Op weg naar Kandy

15 maart 2019 - Kandy, Sri Lanka

Na (weer) een heerlijk ontbijt worden alle koffers weer in de bus gezet en rijden we naar een zijde winkel. Hier krijgen  we originele Sri Lankaanse kleding  aan. Leuk voor een groepsfoto. Wat hadden we een lol...maar Ik moet eerlijk zeggen, ik voelde me wel een beetje een prinses en we zagen er allemaal prachtig uit. Nog even bij een naastgelegen houtbewerkings winkel geweest. Wat een kunstwerken maken ze daar. Toen  naar de "rock tempel, de oudste in  een rots gelegen tempel,en bekend om zijn mooie schilderingen en vele boedhabeelden.  Wederom prachtig en indrukwekkend. Ook nog even bij de gouden tempell geweest, een moderne tempel die in gebruik is voor de monniken.  Daarna hebben we een kruidentuin bezocht. Een man liet ons vol passie zien hoe allerlei kruiden, groeiden en bloeiden en welke smeersel en oliën ervan gemaakt werden. We kregen ook nog een heerlijke gezicht en nek massage en een lekker kopje kruiden thee. Wat een verwennerij 😍 geheel ontspannen vervolgde we onze reis naar Kandy waar we 2 nachten blijven. We zitten in vreselijk luxe hotel. Onze kamer lijkt wel een balzaal en de badkamer doet er niet voor onder😊morgen gaan we naar de tempel van de tand , het belangrijkste boeddhistische heiligdom van sri Lanka.... i